Bucketlist: Lopen doorheen Disneyland Parijs

Na een bezoekje eerder dit jaar aan Disneyland Parijs voor de persvoorstelling van Run Disney France 2017 (lees hier de blogpost), mochten Michelle en ik nu ook deelnemen aan het Disneyland Paris Magic Run Weekend zelf! We sprongen – alweer – een gat in de lucht toen we dit leuke nieuws vernamen! Je leest in deze blogpost ons eerste echt ‘run Disney France’ avontuur.

Newport Bay Hotel

Vrijdagnamiddag namen we de TGV richting Marne-la-Vallée en haalden we herinneringen boven van ons eerder bezoek in april. Na een vlotte treinrit arriveerden we in het Newport Bay Hotel. Dit hotel was nog magischer en mooier dan onze kamer in het Sequoia Lodge Hotel. Deze keer zat Mickey Mousse niet alleen in onze douche (als shampoo ;)) maar ook verwerkt in onze bedden! Het zicht op het meer was absoluut subliem.

Louises 1e ‘run’ na 3 maand loopstop

Oh, wat keek ik uit naar die race! Niet alleen omdat deze gewoon zo fantastisch leuk lijkt, maar ook omdat ik na 3 maand niet lopen (!!!) eindelijk opnieuw mijn loopschoenen mocht aantrekken.
Gelukkig bleef ik echter niet bij de pakken zitten intussen en ging ik fietsen en zwemmen. Meer info over mijn fietsavontuur, lees je hier. Op aanraden van de kine wisselde ik de 21km in voor 5km en mocht ik de run helaas nog niet lopen, maar wandelde ik beter…

Minnie Mouses on the run

Aangekomen in Disneyland, gingen we eerst naar de health and lifestyle beurs waar we onze loopnummers konden halen met bijhorende T-shirt, een Photopass konden kopen (dit laat toe om met je loopnummers je eigen foto’s, genomen door de fotografen ter plaatse achteraf digitaal te ontvangen) en leuke foto’s kon nemen in verschillende decors. We trokken onze Minnie Mouse outfit aan en gingen in het startvak staan waar de sfeer er echt al helemaal inzat!

A 5K magical family run door de Walt Disney Studios®

De 10 km run was dit jaar nieuw (was op zaterdagmorgen). Voor de lopers die 5 km (op  vrijdagavond) te weinig vinden en 21 km (op zondagmorgen) te veel is die run ideaal. De familie
loop van 5 km was perfect voor ons (en al zeker omdat ik eigenlijk niet mocht lopen ). Het is een run waar veel kinderen met hun ouders deelnamen. Het is heel erg laagdrempelig voor iedereen en ideaal om kinderen (of niet-sporters) aan te zetten tot lopen. Aangemoedigd door de Disney karakters en de supporters langs de zijlijn, vergeet je bijna dat je aan het lopen bent! Elke loper gaat hier de finish over met onvergetelijke herinneringen! Om de 500m was er wel een fantastisch decor met Disney-figuren waar je niet anders kon dan aanschuiven in de rij om een foto te nemen.

Marathonrecordhoudster Paula Radcliffe

Zaterdagmiddag hadden we nog de eer om Paula Radcliffe te ontmoeten. Paula is samen met Michael Jeremiasz ambassadrice van RunDisney. Paula is ook wereldrecordhoudster van de marathon en Europees recordhoudster op de 25 en 30 km! Wat een eer dat we met haar op de foto mochten!

Only in Disneyland…

Tijdens het weekend kwamen we tot de vaststelling dat bepaalde dingen niet vreemd zijn in Disney  :

• Heel de dag door Disney-oortjes dragen is daar best oké
  • Ongegeneerd selfies nemen overal in het park mag, wat zeg ik? Moet!
  • Pronk heel het weekend met je overwinning-medaille zodat iedereen ziet dat je gelopen
    hebt

Doe volgend jaar mee!

Zoals je hierboven kunt lezen was onze ervaring met deze looptocht schitterend! Het is een weekend niet alleen voor sportievelingen maar ook voor niet-sporters en kinderen (ik kon er perfect 5K wandelen zonder dat het opviel )! Doe daar nog een portie liefde voor Disney en attracties bovenop en dit is het i-dea-le weekend voor jou! Er waren mensen van over de hele wereld aanwezig! We spraken zelfs met een koppel uit Amerika. Wees er best snel bij volgend jaar want door het grote succes zijn de overnachtingen snel uitverkocht (of lopen ze duur op). Registreer je alvast hier om alle info voor volgend jaar te ontvangen of check hier alle info.

Tot dan?!

Meer artikels

Op Fitness Retreat in Zuid- Tirol

Gaan sporten, eten, drinken maar vooral genieten in Zuid-Tirol, Italië. Ik was er nog nooit...
Bucketlist Lopen Doorheen Disneyland Parijs - Artikel - louisedelputte

Bye bye hair: laserbehandeling getest

Velen zullen het beamen; niets vervelender dan wanneer je klaarstaat om naar de gym te...

Beleef méér al wandelend in de Leiestreek.

Vorige maand ging ik wandelen in de Leiestreek op uitnodiging van Toerisme Leiestreek, yay! Ik...
Bucketlist Lopen Doorheen Disneyland Parijs - Artikel - louisedelputte

Loopdoel na heupblessure

Jaaaa hier ben ik terug na een lang intermezzo. Sinds mijn 1e marathon (daarover volgt...

Primeur in Kortrijk: eindeloos zwemmen!

De zwembaden gaan morgen opnieuw open, hoera! Vele triatleten en recreatieve zwemmers zullen...

Volg mij op Instagram

Wij maken gebruik van cookies

De website van Louise Delputte maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Door het verder gebruiken van deze website, gaat u hier expliciet mee akkoord.