Siam on two wheels: Chiang Mai

Chiang Mai wordt de spreekwoordelijke roos van het noorden genoemd. Van de 3 grote steden in Thailand waar wij verbleven, vond ik dit misschien wel de meest interessante. Chiang Mai voelde aan als een mix van het bruisende stadsleven zoals in Bangkok en als je wat verder uitweek voelde je de rust zoals in Sukhothai. Lees hier over ons fietsavontuur doorheen Chiang Mai!

Boutique Resort Bodhi Serene

Op dag 6 verlieten we Sukhothai (lees de blogpost over Sukhothai trouwens hier) en reden we met de wagen naar het Noordelijke Chiang Mai, dat ligt zo’n 700 km boven Bangkok en 300 km boven Sukhothai. Daar kwamen we aan bij het Boutique Resort Bodhi Serene in het hartje van het oude stadsgedeelte in Noordelijke stijl opgebouwd. Wederom zo’n prachtig hotel waar we een topkamer kregen met een zalige badkamer dat kon opengezet worden!

Ook het ontbijtbuffet was heerlijk. Er was heel erg veel keuze, van yoghurt met muesli en fruit tot pannenkoeken en wafels, tot allerlei zelfgemaakte broodjes en confituren, tot alle soorten ei,… Alles verorberen kon in een prachtige tuin met het geluid van een mini-waterval op de achtergrond.

Door de unieke ligging van het hotel waanden we ons in een oase van rust. Dit kleinschalige hotel heeft 42 kamers die allemaal ingericht zijn in de typische Noord-Thaise stijl en een teakhouten interieur, heel erg mooi en gezellig! Er was ook weer zo’n prachtig zwembad. Het hotel lag niet middenin de drukte van de het nieuwe stadsgedeelte maar in 5 minuten stonden we toch in het centrum. Tijd om te gaan verkennen!

Markt

We hadden geluk, de eerste avond was het net avondmarkt in het centrum van Chiang Mai. Doorheen de gezellige drukte ontdekten we allerlei leuke kraampjes met handgemaakte spulletjes, souvenirs, textiel, eten, drank, sierraden, …

Je zag er ook veel mensen eten langs de kant van de weg. Echt overal in Thailand bestaat de mogelijkheid om lekker, gezond en toch gevarieerd te eten. Helemaal perfect voor mij. Na wat andere blogs af te schuimen op het internet zagen we restaurant Dash enkele keren terugkeren. We zochten het op en begrepen direct waarom dit zo populair was. Het was er gezellig druk en een live band maakte die gezellige sfeer helemaal af. Omdat we er zo genoten hebben en het er zo lekker was, zijn we de dag erna opnieuw gaan eten ;).

Ride ride ride your bike

Dag 7. Tijd om de Roos van het Noorden te leren kennen, aangezien dit een fietsvakantie was, op de fiets! De rit startte in de buitenwijken van Chiang Mai waar enkele prachtige, maar ook minder gekende tempels te vinden waren. De tempelruïnes van Wing Kum Kam (de voormalige hoofdstad van Lanna) uit de 13e eeuw en de Wat Ku Padom moet je zeker gezien hebben. Wist je trouwens dat er in Thailand minstens evenveel legendes zijn als er tempels zijn? Hééél erg veel dus. We reden via brede lanen naar de Ping Rivier. Die buurten langs de rivieroevers ademden helemaal de ontspannen sfeer van Chiang Mai uit. Heerlijk om zo te fietsen! Onze tocht eindigde in het centrum van Chiang Mai.

Thai Traditional Countrylife Experience

Op dag 8 verlieten we 2 dagen de stad van Chiang Mai en trokken we naar het omringende platteland. Gekend door zijn kleine dorpjes met teakhouten paalwoningen en fotogenieke rijstvelden. Op weg naar onze slaapplaats maakten we een stop aan een lokale school met spelende kinderen waar in de achtergrond rustig grazende buffels hun ding deden.

Aangekomen in het kleinschalig resort – helemaal opgetrokken uit teakhout – werden we meteen getrakteerd op een heerlijk avondmaal. We zaten precies in de natuur met zicht op een prachtig zwembad.

Deze overnachtingsplaats was ongetwijfeld een van de gezelligste plaatsen waar ik ooit sliep. Helemaal tussen het groen, opgetrokken in hout, enkel met een trap bereikbaar,… heerlijk!

Ook daar mochten we weer een ritje op de fiets maken om de buurt te verkennen. We maakte een fietstocht in het landelijke platteland langs rijstvelden en lokale dorpen met regelmatige stops waarbij we konden genieten van het lokale authentieke leven.

Elephant’s Friend Day

In de omgeving rondom Chiang mai vind je talrijke olifantenkampen en reservaten. Het ontmoeten van deze majestueuze dieren mocht dus uiteraard niet ontbreken. Het Baan Elephant Camp was een bewuste keuze van Connections omdat daar een diervriendelijke en natuurlijke omgeving voor olifanten werd gecreëerd. De dieren leefden er in vrijheid en er mochten geen stoelen op de olifanten geplaatst worden om op te zitten, enkel wandelen ernaast mocht. Ook werden geen olifantenshows uitgevoerd.

We startten de dag in ‘Elephant Poo Poo Paper’ waar we alles leerden over milieuvriendelijk papier maken met olifanten poep ;-). Daarna leerden we alles over de dieren, we maakten eten klaar en mochten ze dan voederen. We gingen ermee wandelen in het bos waar we ook lunchten in de prachtige natuur.

We eindigden de dag met een wasbeurt (helaas mocht ik door mijn duim niet in het water) waar we konden genieten van het speelse gedrag van de olifanten. Ik had zoveel schrik in het begin van de dag. Maar eens ik de knop in mijn hoofd had omgedraaid was het echt super om mee te maken. Dit was echt een ervaring om nooit meer te vergeten!!

Meer artikels

Op Fitness Retreat in Zuid- Tirol

Gaan sporten, eten, drinken maar vooral genieten in Zuid-Tirol, Italië. Ik was er nog nooit...
Siam On Two Wheels Chiang Mai - Artikel - louisedelputte

Bye bye hair: laserbehandeling getest

Velen zullen het beamen; niets vervelender dan wanneer je klaarstaat om naar de gym te...

Beleef méér al wandelend in de Leiestreek.

Vorige maand ging ik wandelen in de Leiestreek op uitnodiging van Toerisme Leiestreek, yay! Ik...
Siam On Two Wheels Chiang Mai - Artikel - louisedelputte

Loopdoel na heupblessure

Jaaaa hier ben ik terug na een lang intermezzo. Sinds mijn 1e marathon (daarover volgt...

Primeur in Kortrijk: eindeloos zwemmen!

De zwembaden gaan morgen opnieuw open, hoera! Vele triatleten en recreatieve zwemmers zullen...

Volg mij op Instagram

Wij maken gebruik van cookies

De website van Louise Delputte maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Door het verder gebruiken van deze website, gaat u hier expliciet mee akkoord.